DOA SEORANG HAMBA!!

Ya Allah, seandainya telah kau catatkan...


dia miliku,tercipta untuk diriku...

Satukanlah hatinya dengan hatiku..

Agar aku bisa melayari bahtera kehidupan bersamanya...

Menempuh suka duka kehidupan dengannya...

Tapi jika dia bukan untukku dan bukan tercipta buatku

Kau jauhkanlah dirinya dariku..

jauhkanlah dia dari pandangan ku...

pupuskanlah perasaan ini dari hatiku...

dan Kau lindungilah hatiku dari kekecewaan,

Ya Allah, jauhkanlah aku dari kedukaan cinta manusia...

sesungguhnya hanya cintaMU yang teragung.....dan yang abadi...

Biarlah air mata yang mengalir adalah keranaMU..

bukan kerana cinta manusia yang hanya wujud sementara..

Ya Allah, aku redha dengan ketentuanMU..

aku yakin Kau telah menentukan apa yang terbaik untukku...

Aku memohon kepadaMU Ya Allah...

lindungilah aku dari perbuatan maksiat...

lindungilah aku daripada melakukan laranganMU...

Ya Allah, sinarilah hidupku dengan nur hidayahMU...

hindarilah aku dari sifat kemunafikan

dan sifat tamak haloba dalam mengejar nikmat duniawi....

Ya Allah, Kau tetapkanlah imanku...

jangan Kau palingkan hatiku ini..

setelah Kau beri hidayah..

Izinkan aku kembali kejalanMU..

Ya Allah.................

0 Comments: